Genial mayonnaise - vegansk og soyafri

Bag mine køkkenlåger #4

Processed with VSCO with f2 preset

KONSERVES:

  • Hakkede tomater
  • Kokosmælk
  • Tomatpuré
  • Majs

Dåsemad er altid genialt at have på lager, og det kan holde sig i en evighed. Det er ikke så ofte at jeg spiser majs, men når jeg gør er det f.eks. som fyld i madpandekager, og så er det perfekt at have en lille dåse stående.

img_7986

DRIKKEVARER:

  • Soyakakao
  • Havremælk
  • Kaffebønner
  • Te

Soyakakao drikker jeg ikke ofte, men det kommer på morgenbordet, når det skal være ekstra godt. Naturli’s soyakako smager himmelsk. Jeg har dem også stående i de små drikkekakaoer, som er perfekte til at tage med på farten.
Havremælk er min fortrukne plantemælk, som jeg bruger i min kaffe – som altid er brygget på nymalede kaffebønner. 

img_7990

ANDET:

  • Popcorn
  • Ærteproteinpulver
  • Gærflager
  • Peanutbutter
  • Æblecidereddike

Jeg elsker popcorn, og popper faktisk forholdsvis ofte en lille portion i en gryde med kokosolie og havsalt.
Ærteproteinpulver tilføjer jeg i ny og næ til mine smoothies eller bowls for at øge proteinindholdet.
Gærflager er et genialt krydderi i det plantebaserede køkken. Det har en nøddet, ostet smag. Jeg bruger det f.eks. i sovser eller lasagne.
Udover mandelsmør er peanutbutter er en favorit herhjemme. Har altid mange glas på lager, for jeg ved, at de ryger hurtigt. Jeg tilsætter ofte peanutbutter til mine bowls, ellers er et ristet rugbrød med peanutbutter og banan som at tage en bid af paradis.

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Genial mayonnaise - vegansk og soyafri